تەندروستی

ڤیتامینەکان لە کام خۆراکدا هەن و گرنگیان بۆ تەندروستی چییە؟

مەودا میدیا - سلێمانی |


ڤیتامینەکان لە کام خۆراکدا هەن و گرنگیان بۆ تەندروستی چییە؟
مەودا میدیا- 

لەشکر حمید،  ئەندازیاری خۆراک ئاماژە بەوەدەکات، چەندین خۆراک هەن کە چەندین ڤیتامینیان تێدایە، بەشێوەیەک خواردنیان یارمەتیدەردەبێت لە تەندروستییەکى باش و هاوسەنگکردنى ڤیتامینەکان لە لەشدا، بەم شێوەیەى خوارەوە:

- ڤیتامین C: رێژەیەکی باش ڤیتامین (C) لە ترشەمەنی یەکاندا هەیە بە تایبەتی لیمۆ و پرتەقاڵ و لالەنگی و تور و بیبەری شیرین کە بەرگری بەهێز دەکات بۆ نەخۆشی یەکانی سەرما و زستان پێویستە لەگەڵ نەخۆشییەکانی پووک.

-ڤیتامین D : لە بەرهەمی شیر و ماسی و جگەر و رۆنەکەرە و هێلکە و هەنگوین دا بە بڕی پێویست هەیە کەڕێگرە لە نەۆشییەکانی ئێسکە نەرمە و ئیفلیجی مناڵ و نەحۆشی یەکانی جگەر.

- ڤیتامین A : لە ماست و هێلکە و رۆنەکەرە و سپێناخ و قەیسی و گێزەر و کاهو و توو و ماسی و گەنم و هەنگوین دا هەیە کە سودبەخشە بۆ نەخۆشییەکانی کۆئەندامی زاو و زێ و چاو و پێست و ئێسک  و رژێنەکان.

 
 - ڤیتامین B (کۆمەڵەی ڤیتامین B):

ڤیتامین B1: قەیسی و مۆز و جگەر و زەردێنەی هێلکە و سێو و هەرمێ و هەنگوین و قۆخ و برنج و گەنم دا هەیە کە کاریگەری لەسەر نەخۆشی خەمۆکی و دەمار لاوازی و نەخۆشی یەکانی رۆماتیزم هەیە.

ڤیتامین B12: لە هەنگوین و خورما و جگەردا زۆرە کە کەمی دەبێتە هۆی کەمخوێنی و لاوازی و بێهێزی.

ڤیتامینB6: لە کاهو و پەتاتە و سپێناخ و خورما وهەنگوین گەنم دا زۆرە، کەمی ئەم ڤیتامینە کرداری هەرسکردن تێکدەدات.

- ڤیتامین E: لەگەنمەشامی و فستق و بستە و صۆیا و هێلکە و جگەر و کاهو و گەنم و رۆنەکەرەدا زۆرە کاریگەری هەیە لەسەر نەخۆشییەکانی دڵ و نەۆشی دەمارەکان کەم بێت.

-ڤیتامین K: لە تەماتە و سەوزە و جگەر و شیر و سپێناخ و قەرنابیت دا هەیە، کێشەی کەم خوێنی چارەسەر دەکات.

ر. ر
Qaiwan
Qaiwan

زۆرترین خوێندنەوە

بیروڕا



News

خانزاد خاتوون؛ تەوارێکی حوکمڕان

لەلایەن زوڵفان غەریب



News

غاز وەکو مۆرانەی عیراق

لەلایەن سۆزان حەمەتاتە